[Redacció.]

Aquest dissabte, 5 d’octubre, a migdia (12:00 h), s’inaugura l’exposició «Gabinet enciclopèdic», de Quim Domene (Olot, 1948).

Habitualment, l’artista Quim Domene estructura les seves obres en sèries temàtiques, és a dir, utilitza el mateix format, suport i tècniques a partir d’una temàtica conceptual que les unifica. Les sèries, habitualment, també volen establir un diàleg en el lloc on seran exposades.
Per aquesta exposició a l’Espai Art60, cada obra a perdut el seu conjunt seriat al qual pertany. Unitàriament, cada obra forma part de grups que no li són propis, com una mena de mestissatge artístic, encara que també es presenten per famílies agrupades.
El caos està ordenat com un gran fris visual, a la manera dels gabinets de curiositats o de les cambres de les meravelles. Es tracta d’una col·lecció enciclopèdica de treballs de l’autor, que formen part del seu univers visual i l’acompanyen en el seu Espai de treball.
Els gabinets de curiositats es van començar a popularitzar entre classes benestants els segles XVI i XVII. Eren col·leccions d’objectes de tota mena -especialment els més rars i exquisits-, però també objectes artístics, amb la voluntat d’intentar classificar o encapsular les novetats que s’anaven descobrint.

La disposició de tot el conjunt, també recorda la construcció d’un cadàver exquisit, joc poètic i visual que utilitzaven els surrealistes per estirar el fil d’una primera imatge, però aquí respon més a un resultat visual que no pas semàntic.


Quim Domene i Berga

Artista visual. Es va iniciar com a dissenyador gràfic, però ràpidament el seu treball va derivar cap a la pintura i altres disciplines artístiques. Actualment practica diferents disciplines, especialment la pintura combinada amb altres tècniques, però també la fotografia, la reprografia, les instal·lacions i l’escultura, aquesta última sobretot en la realització d’obra pública. Les seves obres s’estructuren en sèries temàtiques i estilístiques. Des de l’any 2005 ha treballat de manera intermitent en la sèrie Cartes a Kurt Schwitters.

A partir de 1968 comença a exposar amb diversos col·lectius: Grup d’Ara, Assemblea d’Artistes de la Garrotxa i Olot temps de ruptura.

L’any 1974 comença a exposar individualment en diferents ciutats de Catalunya i Espanya: Olot, Figueres, Banyoles, Blanes, Palafrugell, Tossa de Mar, Begur, Sant Feliu de Guíxols, Girona, Barcelona, Sant Cugat del Vallès, Vic, Granollers, Reus, Elx, Palma de Mallorca… A partir de 1980 i fins a l’actualitat realitza exposicions individuals en diferents ciutats d’Europa: Hannover, Kassel, Sttutgart, Düsseldorf, Friedberg, Köln, Bonn, Kamen, Möln, Wunstorf, Eckernförde… (Alemanya); Stockholm (Suècia); Zürich, Bern, Zug, Wil (Suïssa); Wien (Àustria); Bordeaux, Grignan, Toulouse, Nîmes, Céret i Montpellier (França); Odense i Copenhagen (Dinamarca).

Té publicades diverses monografies personals de la seva obra amb textos de Francesc Miralles, Eulàlia Janer, Joan Barril, Lluís Monreal, Carme Ortiz, Josep Maria Fonolleras, Miquel Martí i Pol, Glòria Bosch, Jaume Fàbrega, Jordi Pujiula, David Santaeulària, Eudald Camps, J. N. Santaeulàlia, Maria Domene, Xavier Antich, Pilar Parcerisas…

El 1991 exposa individualment a New York (EUA) i des de 1998 al Japó: Kobe, Osaka, Tokyo, Kyoto, Okayama i Ashiya. Té publicades diverses monografies personals de la seva obra amb textos de Francesc Miralles, Eulàlia Janer, Joan Barril, Lluís Monreal, Carme Ortiz, Josep Maria Fonolleras, Miquel Martí i Pol, Glòria Bosch, Jaume Fàbrega, Jordi Pujiula, David Santaeulària, Eudald Camps, J. N. Santaeulàlia, Maria Domene, Xavier Antich, Pilar Parcerisas…

Ha participat en diferents edicions de les fires ARCO i ESTAMPA a Madrid i a les fires internacionals de Barcelona i València; Hannover i Kassel (Alemanya); Montreal (Canadà); Buenos Aires (Argentina); Osaka (Japó); Montpellier (França) i Copenhaguen (Dinamarca).

Ha realitzat intervencions artístiques en espais urbans d’Olot, Girona, les Preses, Riudellots de la Selva, Calella de Palafrugell, Palafrugell, Cassà de la Selva, Figueres, Begur, Tordera, Céret (França)… per a un hotel de Praha (República Txeca) i escenografia per al National Theatre de London (U.K.).

Vegeu-ne algunes obres.

Deixeu-hi un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.