[Un article de Jordi Sánchez.]

El passat 18 d’abril a Vilafranca del Penedès, a l’auditori Vinseum, va tenir lloc una conferència per part d’en Fèlix Simon, ànima de tot el procés que ha tingut i té la Vegueria Penedès. Per part del conferenciant es conclou que, vista la lentitud, cal donar-hi una empenta i proposa el següent:

  • A les eleccions municipals caldria que figurés en els  programes electorals la necessitat de desenvolupar la vegueria en aquest proper mandat i no esperar anys i anys.
  • Equitat en el tracte per part del govern de la Generalitat; som un territori de 497.764 habitants, estem per sobre d’altres vegueries i en canvi aquestes ja tenen descentralitzats pràcticament tots els serveis.
  • La possibilitat de tenir un sol edifici per a les direccions generals dels sdpartaments que s’assignin a Vilafranca: proposa que s’adquireixi l’edifici (avui desocupat i en venda per uns 10 M€) de l’antiga seu central de Caixa Penedès a Vilafranca, situada al costat de l’AP-7 en el nus de comunicacions amb l’N-340.
  • Impulsar l’Assemblea de la Vegueria.

En el segon espai de reflexió hi intervenen els mitjans de comunicació del territori de la vegueria. Per tal de debatre entre ells com la veuen de viable. Modera les intervencions el periodista Toio Ribas

Conclusions

Per a millorar la comunicació surten les idees següents:

  • Tots estan d’acord que l’arrel del territori és el que és i a això de la vegueria molta gent no li veu la utilitat, ja que cadascú s’identifica amb la seva comarca.
  • Hi ha massa administracions, s’haurien de reduir.  Que se simplifiqui i que siguin votats, treure força als partits. El que més s’ha destacat és que si hi ha vegueries sobren les diputacions. Es critica que Catalunya no tingui una llei electoral pròpia. Es troba a faltar, també, que Catalunya no tingui un pla, un model.
  • Falta una mirada genèrica de la vegueria.

I jo hi  afegeixo que s’ha de comunicar molt més, fent difusió, com per exemple:

  • Tornar a col·locar a cada balcó dels ajuntaments el domàs de la Vegueria Penedès.
  • A les entrades dels municipis la retolació de la vegueria.
  • A les publicacions dels butlletins municipals i webs comarcals,  una pàgina amb notícies, actes, fotos, etc.
  • A les emissores de radio i televisió municipals o comarcals, dedicar un programa específic de la Vegueria.
  • Ser present a fires i congressos. Crear un premi especial.
  • Editar una memòria, publicar-la per Sant Jordi i presentar-la cada any en una comarca.
  • Comunicar es suscitar emocions, en el nostre cas, de pertinença a un territori. Hem de tornar a l’energia dels inicis!

Es poden fer tantes coses!

«Si no comuniques, no hi ets.»

Així ho veig.

Deixeu-hi un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.