[Text i il·lustració de Ramon Orriols.]
En record de l’amic Xavier Borràs
Es tracta d’un antic priorat agustinià situat a l’extrem est de la serra del Puigsacalm, ja en plena Garrotxa. L’edifici, datat del s. X, fou modificat el s. XVIII i tan sols conserva de l’antiga factura romànica l’absis i la volta de canó sobre la capella. En les darreres dècades ha estat restaurat, i en una dependència annexa s’ha habilitat el refugi de muntanya Emili Triadú.
La seva situació és privilegiada. Es troba a 989 m d’altitud, envoltada d’espectaculars penya-segats, en el rampeu dels prats verds i elevats que coronen el cim del puig Corneli (1.360 m). La vista panoràmica sobre tota la Garrotxa amb el fons del massís del Costabona i el Canigó és extraordinària.
Per pujar-hi des de Sant Privat d’en Bas heu d’anar per una pista rural fins al pla de Can Xurri, on hi ha una àrea d’esbarjo. Continueu pel camí que passa pel singular santuari de la Mare de Déu de les Olletes. La pujada entre les cingleres és força dreta fins arribar als allisalls de Santa Magdalena, on el camí planeja a llevant per arribar a l’ermita. Tot plegat són 1,5 hores amb 459 m de desnivell de pujada.
Descobriu-ne més des de LA RESISTÈNCIA
Subscribe to get the latest posts sent to your email.